mandag 16. april 2012

Dyrt på Bunnpris

Som alenemor kan det være greit å være prisbevisst. Derfor hender det at jeg sjekker priser på varer i forskjellige butikker, følger med på tilbud og handler forskjellige steder. Det er gjerne penger å spare, som kan brukes på morosommere ting.

Bunnpris er en kjede jeg ikke har vært så mye innom. Andre kjeder, som Ica, Rimi og Kiwi ligger nærere jobb og hjemme. Meny, som jeg liker godt, er ikke langt unna. Men nå gikk vi tilfeldigvis forbi en Bunnpris-butikk, og tok turen innom. Utenfor hang en stor plakat som fristet: 30-50% tilbud på alle Taco-produkter. 


Taco frister alltid selv om det verken er trendy eller ei. Vi plukker med oss noen produkter og køer oss videre mellom trange hyller og søndagshandlende mennesker til kassen. Stor blir overraskelsen da vi skal betale og oppdager at Taco- produktene har blitt betraktelig mye dyrere på veien fra jeg plukket dem i hylla og til jeg betaler i kassa. 


På hylla stod produktene merket med denne prisen:

Nachos Kit Old El Paso - kr 33,90
Crispy Chicken Kit 555G - kr 27,90
Taco Saus Mild 230 G Old - kr 13,90


MEN, da vi kom til kassa fikk varene en helt annen pris:

Nachos Kit Old El Paso - kr 49,00
Crispy Chicken Kit 555G - kr 39,50
Taco Saus Mild 230 G Old - kr 19,90

Jeg betalte, sjekket kvitteringen og oppdaget at prisen på varene hadde ØKT betraktelig i forhold til den oppgitte hylleprisen.


Vi gikk ut og kikket på plakaten en gang til. Ja, det stod da virkelig TILBUD minus 30-50% på alle Taco-produkter. 
Vi gikk inn igjen og spurte pent i kassa om hva som hadde skjedd.
- Nei, alt er riktig, sa den blide damen som stod der. Her er nemlig alt forhåndsprogrammert og rabatten på produktene er allerede trekt i fra. 
Javel, sa jeg, men hvorfor ble produktene MYE dyrerer enn det som står oppgitt som hyllepris da?
- Hylleprisen er den riktige prisen, sier den like blide damen, for rabatten er allerede trukket i fra på de prisene tror jeg. 
Ja men det stemmer jo  ikke, forklarer jeg. Dette er jo veldig mye dyrere enn de prisene som står på hylla. Hvorfor legger dere på prisene i kassa?
Hm, jeg forstår ikke hva du mener, sier den blide damen. 
Se på kvitteringen, sier jeg. Varene ble mye dyrere enn det som står på hylla, og de er liksom på tilbud. 
- Er det tilbud, sier den blide damen. Det vet jeg ikke noe om.
Neivel,sier jeg, men det står det på plakaten utenfor butikken deres.
Kassadamen går ut og sjekker. - Ja, det stemmer visst, sier hun. Vent litt, jeg må spørre sjefen min.
Hun ringer til sjefen som tydeligvis sitter på bakrommet. - Og sier, ja det stemmer visst, det er tilbud, men varene er ferdig priset, så prisene er riktige. 
Javel, sier jeg, men da skal jeg ikke ha dem, hvis de koster så mye mer enn det som står på hylla. 
Etter mye om og men kommer sjefen selv ut fra bakrommet, og finner ut at det må være noe feil. Til slutt blir varene slått ut, og inn igjen, med den oppgitte hylleprisen. Som da tydeligvis er lik med prisen ETTER at tilbudet på 30-40% er trukket fra.
Om vareprisen blir endret til den riktige i kassesystemet nå vet jeg ikke. 

Konklusjon: Dårlig informerte medarbeidere, dårlig system og dyrt tilbud. Det kostet oss nesten 20 minutter i ekstra tid. Pluss for like blid kassadame.

Foto: Stylishsinglemum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar